Hostelco i CEHAT sumen les seves forces per potenciar la indústria hotelera

Hostelco i la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics i l’Institut Tecnològic Hoteler CEHAT-ITH han firmat un acord amb l’objectiu de fomentar la difusió del coneixement, el networking, dinamitzar els negocis i donar major impuls i visibilitat al sector de l’allotjament turístic. La col·laboració entre ambdues entitats es concretarà, a més, en la creació i coordinació dels espais Hostelco Live Hotel i Hostelco Live Arena, posant el focus en la transformació del sector hoteler generada pels nous hàbits de consum, les tecnologies d’última generació i el concepte de hospitality.

En virtut de l’acord, Hostelco i CEHAT sumaran sinèrgies per potenciar la indústria hotelera, mostrant l’oferta més completa i transversal d’aquest sector, des de l’equipament i els productes de disseny i interiorisme fins als nous sistemes de control i gestió. L’objectiu és fomentar el coneixement, el debat sobre els temes clau del sector, a més d’impulsar els negocis, proporcionant als operadors i professionals del món de l’allotjament turístic un centre de networking que, a més, representi tots els vessants del seu ecosistema, i que els ofereixi múltiples serveis com assistir a conferències i presentacions per conèixer les últimes tendències del sector, o participar en activitats dissenyades a la seva mida que els resultin inspiradores i aplicables als seus negocis.

En aquest context, cal destacar que digitalització, big data, intel·ligència artificial, connectivitat i aplicacions d’Internet de les Coses (IOT) estan revolucionant l’oferta hotelera per adaptar-se a les noves necessitats dels clients, viatgers ‘hiperconnectats’ i a la recerca d’establiments que garanteixin el bon servei i infraestructures funcionals i sostenibles. Les dues entitats col·laboraran amb l’objectiu d’afavorir la difusió de continguts i solucions que estan transformant la indústria hotelera, i el nou concepte de hospitality que engloba el valor de ‘benestar’ en totes les seves vessants.

“Hostelco no és només el saló líder a Espanya i referent europeu de la seva especialitat, sinó la principal plataforma de presentació de les últimes tendències i de la innovació que mou el sector. En aquest sentit”  afirma Mar Santarrufina, directora del saló “la indústria hotelera és uns dels segments que estan experimentat una major transformació. Per aquesta raó, hem decidit potenciar aquest àmbit i només podíem fer-ho amb el millor dels partners que, sens dubte, és CEHAT, la Confederació que reuneix tots els segments d’aquest mercat a nivell nacional. Junts, sumarem recursos per crear el més complet escenari de les novetats i tendències de la indústria hotelera i un centre de negocis de primer nivell. A més” afegeix Santarrufina “donarem a conèixer l’alt nivell de l’oferta espanyola i els avenços que s’han aconseguit gràcies a la inversió en R+D+I del sector, que han contribuït a consolidar la seva competitivitat actual i projecten un futur més tecnològic i sostenible, satisfent les necessitats de la demanda, cada vegada més exigent, i avançant-se a la seva imparable evolució”, afirma.

Per la seva banda, el president de CEHAT, Juan Molas, assegura que “Per CEHAT i ITH és molt important i significatiu poder participar a Hostelco, el principal saló dedicat a l’equipament de l’hostaleria a través dels espais ‘Hostelco Live Hotel’ i ‘Hostelco Live Arena’ realitzant i organitzant un elaborat programa de ponències i taules rodones centrades en les noves tecnologies aplicables al sector turístic hoteler”.

Hotel Hotel connectat i acollidor

Així, CEHAT i ITH participaran en la construcció de l’espai “Hostelco Live Hotel” que acollirà la recreació de diverses estances d’un hotel dissenyades per reconeguts estudis d’arquitectura i disseny, i equipades amb les últimes novetats en interiorisme i ‘contract’ i amb dispositius tecnològics d’última generació. CEHAT participarà, així mateix, en la coordinació de l’espai Hostelco Live Arena, on tindran lloc les presentacions, xerrades i ponències de professionals i experts, especialitzats en diversos àmbits de l’hospitality.

Una indústria en alça

Segons les últimes dades disponibles de l’Institut Nacional d’Estadística, INE, el turisme suposa el 11,7% del PIB espanyol, exercint a més un notable efecte ‘arrossegament’ sobre altres sectors econòmics. És indubtablement una de les principals fonts de riquesa del país, i l’allotjament és un dels eixos fonamentals d’aquesta indústria per ser un element clau en l’atracció de turistes. En aquest sentit, Espanya compta amb una gran oferta que es xifra en prop de 930.000 habitacions d’hotel, i la demanda, per la seva banda, mostra un creixement sostingut: els turistes internacionals van augmentar un 3% el 2018, arribant als 85 milions. Segons les previsions, el 2023 aquesta xifra arribarà als 96 milions que comportaran 16.300 milions d’euros en vendes hoteleres, un 4,4% més que 2018 (Font: SiteMinder).

D’altra banda, segons l’últim informe de la companyia de serveis immobiliari Colliers International, publicat el març d’aquest any, Espanya és la segona potència europea, després de Regne Unit, en captació de capital estranger destinat a les inversions hoteleres: el 2018 va aconseguir el millor registre de la seva història, considerant tant hotels existents com immobles i terrenys per desenvolupar nous projectes, que va ascendir a un total de 4.810 milions d’euros. Aquesta xifra suposa un nou rècord i supera en un 23% el registrat el 2017, quan les inversions internacionals van arribar als 3.907.000 d’euros.

Sobre CEHAT

La Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics, CEHAT, representa tot el sector de l’allotjament espanyol: hotels, apartaments turístics, càmpings & resorts i balnearis. Representa més de 15.000 establiments i 1.800.000 places agrupades en 51 associacions d’àmbit nacional, provincial, autonòmic i local en tot el territori nacional. Així mateix, l’Institut Tecnològic Hoteler és la resposta del sector als desafiaments que els avenços tecnològics suposen per als empresaris de la indústria turística. Amb catorze anys d’història, aquest centre d’innovació, adscrit a la CEHAT, té com a missió promoure l’ús de noves tecnologies i sistemes de gestió, que contribueixin a millorar la competitivitat, la rendibilitat, qualitat, eficiència i sostenibilitat de les empreses vinculades a la indústria hotelera i turística.

Sobre Hostelco

Hostelco,-organitzat per Fira de Barcelona i la Federació Espanyola d’Associacions de Fabricants de Maquinària per a Hostaleria, Col·lectivitats i Indústries Afins (FELAC)- prepara la seva propera edició que se celebrarà del 20 al 23 d’abril de 2020, al recinte de Gran Via, de manera conjunta amb el saló Alimentària. D’aquesta manera, els dos salons tornaran a constituir una gran plataforma sectorial presentant la més completa oferta de solucions i productes d’equipament, maquinària, parament, interiorisme, tecnologia, alimentació i gastronomia. Hostelco 2020 apostarà, a més, per una nova distribució de l’espai expositiu i, en aquest marc, crearà l’espai anomenat “Atmosphere” que acollirà Hostelco Live Hotel, Hostelco Live Arena, i Hostelco Live Restaurant, on es donarà un gran protagonisme al disseny de interiors i a la tecnologia, eines clau per crear espais singulars, capaços de generar experiències i així captar i fidelitzar clients en establiments hotelers i en altres espais del canal Horeca.

Imatges de la signatura disponibles aquí.