Hostelco i Alimentària renoven el seu compromís amb la restauració col·lectiva

Amb l’objectiu de ratificar la seva aposta per les col·lectivitats, Hostelco i la fira Alimentària, organitzats per Fira de Barcelona, seran novament els principals patrocinadors del congrés de Restauració Col·lectiva 2019 (CRC ’19) que organitza anualment la publicació digital www.restauracioncolectiva.com. El CRC és l’únic esdeveniment dedicat exclusivament al sector de la restauració social a Espanya, i se celebrarà a Barcelona, el proper 5 de novembre, sota el lema “Les col·lectivitats com a motor de canvi” amb la sostenibilitat, els recursos humans i el lideratge com a eixos temàtics del programa.

En els seus 5 anys de trajectòria, el Congrés de Restauració Col·lectiva s’ha consolidat com el punt de trobada de referència a nivell nacional i fòrum de debat per als professionals de l’àmbit de les col·lectivitats. En la seva pròxima edició, el congrés reunirà més de 20 reconeguts professionals i experts de la restauració social que posaran en valor la necessitat d’aplicar criteris de sostenibilitat en tots els processos que caracteritzen aquest sector.

A més, en les sessions plenàries i les taules rodones de l’esdeveniment s’afrontaran altres temes clau com el lideratge, capital humà, employer branding i formació, amb l’objectiu de destacar el potencial d’un sector que dóna feina a més de 200.000 persones.

Hi participaran el president de Lead to Change, Xavier Marcet; la directora de Desenvolupament de Recursos Humans de Serunion, Roser Bonancia; la directora de l’Escola d’Hoteleria CETT, Nan Ferreras; el president de FEADRS, Antoni Llorens; el director de Biobio, empresa concessionària dels serveis de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell, d’Andorra, Daniel Bassas; el president de REUS (Xarxa Espanyola d’Universitats Saludables) i catedràtic de Salut Pública a la Universitat dels Illes Balears, Antoni Aguiló; o el xef i professor del grau de CC Culinàries i Gastronòmiques Campus CETT – UB Felipe Celis, entre d’altres experts i professionals del sector.

Segons l’organitzadora de l’esdeveniment, Ana Turón “La restauració social i col·lectiva és un important creador d’ocupació al nostre país i té influència diària i directa sobre milers de persones de totes les edats. Agraïm a Hostelco i Alimentària la seva renovada aposta per aquest esdeveniment que segueix impulsant amb força el coneixement i intercanvi d’idees i experiències en el sector “.

Hostelco aposta per la restauració col·lectiva
Hostelco comptarà en la propera edició amb l’oferta d’equipament i maquinària per a la restauració social, així com amb activitats paral·leles relacionades amb les col·lectivitats. En aquest sentit, la directora d’Hostelco, Mar Santarrufina, afirma que “al llarg de tota la seva trajectòria, Hostelco ha demostrat el seu gran compromís amb les col·lectivitats, un sector que malgrat la seva escassa visibilitat, exerceix una funció social d’enorme importància i que, a més, mou una part molt rellevant del negoci de l’equipament. Estem orgullosos de donar suport a la celebració del CRC 19 i seguirem apostant per les col·lectivitats al saló, no només amb la nostra oferta sinó amb activitats específiques”.

Així, l’esdeveniment líder d’equipament hostaler a Espanya lliurarà durant la propera convocatòria dels “Hostelco Awards” el premi al ‘Millor projecte de restauració col·lectiva’ a l’organització que compti amb un model d’èxit o que hagi dut a terme un projecte innovador en el seu negoci, estratègia o renovació. Reconeixerà també amb el premi al “Millor projecte de cuina” l’empresa que hagi realitzat el muntatge d’una cuina eficient, accessible, sostenible i dotada d’equips i solucions tecnològiques d’última generació. La restauració col·lectiva tindrà així mateix una àmplia representació a l’espai ‘The Experience – Live Gastronomy by Alimentària & HOSTELCO’ que acollirà sessions de showcookings i tallers gastronòmics.

Hostelco, organitzat per Fira de Barcelona i la Federació Espanyola d’Associacions de Fabricants de Maquinària per a Hostaleria, Col·lectivitats i Indústries Afins, FELAC, se celebrarà amb Alimentària del 20 al 23 d’abril de 2020. Les dues fires ocuparan la pràctica totalitat del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, ​​és a dir prop de 110.000m2 nets. La celebració conjunta d’Hostelco i Alimentària suposarà novament una de les majors plataformes internacionals per a la indústria de l’alimentació, la gastronomia i l’equipament hostaler en presentar tant a la distribució com a canal horeca l’oferta més completa i transversal del mercat nacional i internacional.

Barcelona, juliol de 2019

Programa del congrés aquí